lørdag den 2. juni 2012

Farvefryd

Herhjemme bliver der spraymalet i stor stil for tiden! I dag er to stole blevet malet hvide, og vitrineskabet til stuen har fået en omgang farve på bagbeklædningen inde i skabet. Fik endelig taget en beslutning, og jeg synes simpelthen, det ville blive for rodet med tapet inden i. Det kommer trods alt til at være fyldt med farverige lækkerier, og sammen med billedvæggen kommer der til at ske for meget! Så nu er det snart klar til fremvisning her på bloggen ;o)

Farverne på billedet, er dem der bliver brugt af (nogle af dem!). Det kræver bare lidt mere slibning inden jeg kan male videre, så i morgen står den på tapetsering af køkkenskabet i stedet.
Det er i sandhed en længe ventet transformation, der er ved at finde sted herhjemme - og jeg elsker det!
Håber I får en dejlig weekend! :o)

13 kommentarer:

  1. Ih, nogle fine farver... Glæder mig til at se resultaterne...
    Har fortsat ikke hørt fra Creas.com - er der mon sket en fejl?
    Mvh og god søndag¨
    /Eline

    SvarSlet
    Svar
    1. Synes også de er lige til at blive glade af!
      Jeg har sendt dig en mail ;)
      Kh. Julia

      Slet
  2. Det lyder spændende:-)

    Glæder mig til at se billederne.

    Ha´en dejlig aften
    Knus Susi

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, nogle af projekterne bliver foreviget i dag i det dejlige dagslys! ;)
      Kh. Julia

      Slet
  3. Åh jeg elsker spraymaling, det giver simpelthen så mange muligheder.
    Glæder mig til at se billeder af resultaterne (:

    Kig evt. forbi min give-away hvor præmien er Piper wallstickers fra Ferm Living.
    http://hyggeligheder.blogspot.dk/2012/04/give-away.html

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, mulighederne er uendelige! ;)
      Det lyder da som en lækker give-away! Jeg kigger forbi ;)

      Slet
  4. hej
    jeg har sendt dig en mail ang den giveaway jeg vandt men har ikke hørt fra dig? (:

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kirsti!
      Jeg har sendt dig en mail ;)
      Kh. Julia

      Slet
  5. Hej Julia!
    Jeg overvejer at spraye nogle spisebordsstole, men er i tvivl om, hvordan malingen reagerer på brugsslitage? Ved du noget om det? Ville være så træt af, hvis det lynhurtigt kom til at se slidt ud..
    Hvordan går det med det fine broderi med ruderne?
    Kh. Stine

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Stine!
      Det kommer nok an på, hvad du mener med brugsslitage. Hvis overfladen er pæn og jævnt slebet (eller pæn jævn maling, hvis man ikke har så meget tålmodighed) ;o)
      Hvis der tilgengæld er ridser eller hakker, så vil man selvfølgelig kunne se det efter maling.
      Det går bestemt fremad med broderiet! Kunne da være jeg skulle vise status billede en af dagene :o)
      Det er også en god motivation til at man ligesom skal kunne se fremskridtet ;o)
      Kh. Julia

      Slet
    2. PS. Nu forstår jeg hvad du mener med brugsslitage. ;o)
      Jeg tror holdbarheden er den samme, hvis man sprayer en stol i træ, som hvis man maler den. Laget af maling når man sprayer, er selvfølgelig tyndere end med pensel, men efter min mening holder det også bedre. Ihvertfald hvis underlaget er rigtig. Det holder selvfølgelig bedre, hvis man sliber stolen godt ned inden maling :o)

      Slet
  6. Hej :) sikke nogle lækre farver du har fundet. Her hvirvlet bor er det umuligt at opdrive pastel farvet spraymaling- hvor har du været så heldig at finde de lækre farver?
    Kh Sarah
    Hygge-troldebo :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sarah!
      Jeg har shoppet ved creas.com, som har et mega stort udvalg i alverdens farver! Og så er Belton Molotow sprays også de bedste på markedet efter min mening! :o)
      Kh. Julia

      Slet

I love comments and I appreciate every single one of them.