søndag den 13. maj 2012

Farvekoder til spraymaling

Min roomie Karoline har malet sin trappestige med Belton Spectral Lackspray og denne farve hedder Light Green, RAL 6027

Mit vitrineskab er i gang med at blive forvandlet med en god omgang Belton Molotow Premium i farven Creme Blue Pastel nr. 114.

Jeg har malet mit ur i gult fra Dupli-color. Farven har ikke noget navn.

Min brødkasse er sprayet med Belton Spectral Lackspray og denne farve hedder Pastel Green, RAL 6019. I virkeligheden er den lidt mere frisk i farven end på billedet.


Her er det Mette Kathrine med bloggen Sirianna, der har været i gang med at spraye. Denne farve er fra Belton Molotow Premium og hedder Light Riviera nr. 072.


Igen er det Mette Kathrine der har været i gang. Denne gang med tørrestativ og stol i farven Pastel Ceramic nr. 029 fra Belton Molotow Premium.

Håber I kan bruge lidt billeder af spraymalingen i brug. Det kan være svært at bedømme farvernes reelle farve, når man kun ser på en lille farveplet på en webshop.
Hvis nogle af jer andre har været i gang, har taget billeder af det I har lavet, og har lyst til at dele med andre, er I meget velkommen til at sende en mail/link (hvis I har en blog) til mig på julia-runge(@)hotmail.com. Så laver jeg endnu et indlæg med farvekoder!
Eneste krav er at billedet skal gengive farven korrekt, og at I selvfølgelig skal have farvekode samt mærke på den spraymaling I har brugt :o)

Man kan bl.a. købe spraymaling lige her! Men det er ikke nødvendigvis alle de viste farver de forhandler. Det er med at købe flotte farver, når man falder over dem ;o)


16 kommentarer:

  1. Hej Julia, tak for en god blog - rigtig godt indlæg :-) Hvor køber du din Belton maling henne? Hilsner Lene

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene! Kan se du har fundet svar. :) Tak for rosen! Det er altid dejligt at høre fra jer der læser med ;)
      Kh. Julia

      Slet
  2. Hov, det fandt jeg så ud af ved at lure lidt videre på bloggen ;)

    SvarSlet
  3. Tak for koderne - det er altid svært at vælge farver ud fra farvekortene, så fedt at se dem 'i brug'! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sad selv med samme problem, da jeg skulle vælge farver.. Og hvis man ikke kan finde hvad man søger, må man jo selv skabe det ;)

      Slet
  4. Sikke et godt fif, jeg kunne nu egentlig også godt tænke mig at høre hvor du køber din maling henne...

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kath! Jeg har købt malingen ved Creas.com, som har et mega stort udvalg!
      Har en giveaway kørende nu her i samarbejde med dem, hvor man kan vinde gavekort dertil ;)
      Synes ikke der er så mange fysiske butikker med et stort udvalg af sprays ( ihvertfald ikke i Århus) :)

      Slet
  5. Kan det der Belton altid bruges til træ, eller hvordan? :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi.
      Det vil jeg mene. Jeg er ihvertfald i gang med at male mit vitrineskab med spaymaling. Synes det bliver pænere end med pensel. ;)
      Men man skal nok være opmærksom på at slibe godt ned hvis træet er lakeret..
      Kh. Julia

      Slet
  6. Hejsa
    Jeg er lidt forvirret. Jeg kan ikke finde de beskrevne farvekoder inde på creas.com ??

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej :o)
      Du skal se på den kode, der står efter navnet på farven:
      42512 MOLOTOW Premium spray 400ml Calypso Middle 069
      Her er det eks. nr. 069 farven hedder :o)
      Kh. Julia

      Slet
  7. Tak for tip, nu har jeg lige bestilt 6 flasker - og jeg fik vist hver 3. gratis!! Wa-uw!

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, det er bestemt ikke dårligt! ;)
      Glæder mig til at se hvad du skal male med dem!

      Slet
  8. Hej Julia
    Jeg har været på jagt efter Belton Spectral Lackspray, Light Green, RAL 6027 - men jeg kan simpelthen ikke finde den. Ikke inde på creas hjemmeside eller ved at google. Deres talkoder er 3 cifre, når man ser på creas udvalg i hvert fald.
    Jeg vil rigtig gerne ha fingrene i den...mon du kan høre Karoline ad hvor den er købt og evt. tjekke navn og kode. Det ville være fantastisk at finde den :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Merete
      Jeg har lige søgt lidt rundt omkring på nettet, og så vidt jeg kan se, kan du købe det på molotow.com og artprimo.com
      Porto ser ikke så slem ud ved molotow.com, og mener også at de sender til Danmark.
      De har ikke Belton Spectral ved creas, så det er ved premium-udgaven at der bruges 4 numre.
      De har den til gengæld spectral i en del fysiske malerbutikker. Jeg har købt den i en malerbutik i Viborg, men kan ikke huske navnet. Du kan evt. ringe og høre dig ad ved de butikker der er i nærheden af dig.
      Held og lykke med søgningen. Håber det hjalp ;)
      Mvh. Julia

      Slet

I love comments and I appreciate every single one of them.