søndag den 19. februar 2012

Lampe af kaffefiltre




Så blev det søndag, og jeg har nu ligget på sofaen i en uge! Keder mig helt vildt, og kan stadig ikke lave særlig meget.. Skal dog se om jeg kan få gang i symaskinen i dag, og muligvis prøve at lave stofpakker med retrostof til jer, der kunne være interesseret.. Har ihvertfald brug for at få ryddet ud i sagerne og skabe plads til nye ting og sager ;o)
For nogle uger siden blev vi herhjemme færdige med denne mega seje lampe til over vores sofa. Vi har sindssygt højt til loftet, så det gør ikke noget at den fylder en del i rummet. Den er lavet af kaffefiltre, som er limet på en stor rispapirs lampe. Fik ideen herfra, hvor i også kan se hvordan vi har gjort. :o)
 

25 kommentarer:

  1. Hvor er den flot!!!

    Rigtig god bedring :)

    SvarSlet
  2. Pimp your lamp! FEDT! Jeg skal designe lamper med mit valghold, og den her vil helt sikkert inspirere. Fedt med linket... Der er nogle rigtige gode idéer i blandt! Og Ja... Rigtig god bedring.

    SvarSlet
  3. Hvor er det godt lavet! Jeg er helt vild med ideen!

    SvarSlet
  4. F**k den er da så fed.. jeg er normalt ikke til rispapirs lamper eller lamper i den størrelse, men den der er da ultra lækker, jeg tror endda Kæresten ville synes om den!

    SvarSlet
  5. Hej hvor er den bare fed... ha en dejlig aften

    SvarSlet
  6. Er det sant? Er den laget av kaffefiltre? Utrolig flott!! :)

    SvarSlet
  7. Ej hvor er den fin, tak for tippet - den har heller ikke det der irriterende "gør det selv" look - sejt!

    SvarSlet
  8. Hvor er den herre sej - endelig en lampe manden min synes godt om...

    SvarSlet
  9. wouw hvor er den bare fed, måtte lige læse en ekstra gang og have snuden helt ind i skærmen så jeg kunne se om det virkelig var rigtigt, at du havde skrevet kaffefiltre.
    Er helt VILD med det "bløde" look, men hold da op sikken et arbejde det må have været, ved ikke om min tålmodighed ville have rakt :o)

    De kærligste hilsner
    Jill

    SvarSlet
  10. Dejligt at I også synes om den ;o) Er også vild med at den er så let i udtrykket, især når den er så stor som den er! Minder næsten om en sky når man ligger og kigger op i den.
    Det tog en del tid, men det var helt vildt hyggeligt at lave! Vi sad to og limede på, og en der foldede kaffefiltrene. Kan slet ikke forestille mig tidsperspektivet, hvis det kun havde været mig om det. ;o)Så ville den nok også have været svær at håndtere mens man limede!
    Godt at alle pigerne var klar på at give den en skalle :D
    Håber I har haft en dejlig weekend. Dejligt at I havde lyst til at skrive en kommentar :D I må sove godt.
    Kh. Julia

    SvarSlet
  11. Den er jeg virkelig også betaget af, rigtig rigtig fint arbejde, jeg har lige set en et sted i samme stil bare med de der papirs bægre til kager, men denne her er lettere i det, super og tak for tippet.
    rigtig god dag
    Eva

    SvarSlet
  12. Sej lampe. Det må hvae taget lang tid

    SvarSlet
  13. Cool lampe. Hvis man er kreativ nok, så kan man lave cool ting af næsten hvad som helst :)


    Hilsen

    Kenneth
    mobil reparation
    http://www.mobilreparationer.dk/

    SvarSlet
  14. Fed lampe, sådan en må jeg også lave en dag.
    Vh Tina.

    SvarSlet
  15. Super fed lampe! God bedring.
    Mvh Anne-Mette
    femthe.blogspot.com

    SvarSlet
  16. Hej Julia,
    MEGA FED LAMPE!
    Har været ude at købe lim pistol og rislamper! x)
    MEN MEN! hvor dælen finder jeg de kaffefiltre??
    knus knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa! Kan lige se at mit svar til dig aldrig er kommet på! Det må du undskylde! ;)
      Det eneste sted jeg fandt kaffefiltrene var i Metro (Århus).. Der kan man kun handle, hvis man har kort dertil, men måske du kender nogen der har det?
      Kh. Julia

      Slet
  17. Og den ser (om muligt) bedre ud i virkeligheden.
    Jeg er dybt misundelig......

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Heidi! :D
      Du må jo sige til hvis jeg skal lave en miniudgave til dig ;)
      Det var virkelig hyggeligt at møde dig IRL!

      Slet
  18. Så blev det endelig tid til at vise min version af din/Ramasjang lampen. :)
    Du kan se den imorgen på min blog http://missionidealvaegt.blogspot.com/

    Tak for inspirationen :) og en dejlig kreativ blog hvor jeg altid kan få hjælp til en ny idé

    SvarSlet
  19. Hey Julia - Ramasjang har fjernet linket :-(
    Har du ev. hemt "opskriften" et andet sted?

    Mvh
    AK

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej AK. Beklager det sene svar! Min veninde er ved at lave en lampe magen til, så har aftalt med hende, at jeg lige tager et par billeder af processen, så der kan bikses en diy sammen.
      Stay tuned ;)
      Mvh. Julia

      Slet

I love comments and I appreciate every single one of them.